• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : علامه سید محمد علی حسینی لبنانى .

علامه سید محمد علی حسینی لبنانى

محمد على حسينى لبنانى



از طریق شبکه های اجتماعی با ایشان رابطه ایجاد کرده ام. مطالب سیاسی اجتماعی و دینی بسیار خوبی می نویسد. برای شناخت بیشتر به پایگاه اینترنتی شان مراجعه کردم و متوجه شدم که این عالم مذهب شیعه، سید محمد علی حسینی تلاش های ارزنده ای در جهت وحدت صفوف اعراب و مسلمانان دارند، منادی مبارزه با افراطی گری هستند و مردم را از درگیری های فرقه ای برحذر می دارند.
عالیجناب سید محمد علی حسینی، شخصیت دینی و مسلمان با فرهنگی است که اساس ادیان آسمانی را دعوت به وفاداری و صداقت در روابط اجتماعی می داند. از نظر ایشان توجه به مشترکات میان ادیان وظیفهء همهء ماست و نشانهء نزدیکی یک انسان به خداوند تلاش    او برای انتشار عشق و نیکی است.
ایشان همچنین معتقدند که دوری مسلمانان از بسیاری از مفاهیم بردبارانهء اسلامی، و عدم تدبرشان در میراث و تاریخ دینشان، فهم نادرستی از اسلام به آنان داده است.
سید الحسینی یک آغازگر است. او کتاب ها و مقالات متعددی منتشر کرده است. درس و آموزش و سخنرانی دارد و در رسانه های اجتماعی نیز حضور پیدا می کند. اغلب مواقع  در حال مسافرت به کشورهای مختلف برای مشارکت در کنفرانس های بین المللی است. امروز در بحرین است فردا در بروکسل و پس فردا در پاریس از کنیسه یهودیان دیدار می کند تا با خاخام های یهودی به گفتگو و تبادل نظر در مورد  مشترکات دینی و مبارزه با افراطی گری بپردازد.
سید الحسینی بعنوان نویسنده، سخنران، فعال سیاسی و متفکر اسلامی، از یک شخصیت دینی مسلمان عرب، چهره ای مثبت و امروزین نشان می دهد. این مسلمان آگاه و هوشیار، با خویشتن و با هویت عربی اش و با تمام انسان ها از هر دین و ملت در صلح و آشتی است.
 
نویسنده:  استاد صلاح السایر
منبع: روزنامه الانباء الكويتية


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1571
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2016 / 11 / 07
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28