• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : עברית .
                    • الموضوع : חכם הדת (עלאמה) מוחמד עלי אלחוסיני: להגן על ע— .

חכם הדת (עלאמה) מוחמד עלי אלחוסיני: להגן על ע—

חכם הדת (עלאמה) מוחמד עלי אלחוסיני:

להגן על ערך האנושיות לפני הישנות שואה יהודית

 

 האסלאם מייחס חשיבות עצומה לאדם. הוא יעד לו מקום מכובד ומעמד נשגב, שהופכים אותו לברייה החשובה מכל הנבראים. ישנם פסוקים רבים בקוראן המדברים על כך. האל יתעלה אמר: "כַּבֵּד כִּבַּדְנוּ אֶת בְּנֵי הָאָדָם וְהֵשֵֹאנוּ אוֹתָם בַּיַּבָּשָה וּבַיָּם, והענקנו להם מֵהַדְּבָרִים הַטּוֹבִים, והעדפנו אוֹתָם מֵרַבִּים אֲשֶׁר יָצָרְנוּ." [סורה 17 (מסע הליל) 70 - מבוסס על תרגום הקוראן של י.י.ריבלין]  זה מעיד כי האל ישתבח ויתעלה כיבד את האדם והכפיף לו את יתר הברואים כדי שיכבדו ויעריצו אותו.

בפסוק אחר נאמר: "אָכֵן בָּרַאנוּ אֶת הָאָדָם בְּמֵיטָב הַבְּנִיָה." [סורת 95 (התאנה): 4] זה מעיד כי אללה ישתבח ויתעלה ברא את האדם והכשיר אותו וציין אותו והעדיף אותו על פני יתר הברואים.

השגחת האל, כפי שאנו רואים זאת, היא לאדם עצמו, בהתעלם מדתו, אמונתו, לאומיותו וצבעו. ביסוד הדברים נמצא האדם, שאמיר-המאמינים עלי אבּן אבו-טאלב (עליו השלום) הגדיר אותו באמרו: "האנשים נחלקים לשנים: או שהוא אחיך לאמונה, או שהוא אחיך לבריאה." מכאן שהאדם בכללותו הוא שווה-ערך לאחיו האדם.

יותר מסיבה אחת וגורם אחד השיאו אותי לעיין ולהתבונן בפסוק הבא: "כָּל הוֹרֵג נֶפֶשּ לֹא תַחַת נָפֶש, אוֹ לֹא עַל הַשְחִיתָהּ בָּאָרֶץ – כְּאִלוּ הָרַג אֶת כָּל הָאָדָם יַחְדָּו." [סורה 5 (השולחן), 32].  פסוק זה מראה כיצד השריעה האסלאמית התערבה בעניין איסור הריגת נפש, וחוקקה דינים ברורים וקשים של ענישה. הריגה ללא סיבה מוצדקת, יש בה משום השחתת האנושות, והיא פוגעת בביטחון ובשלום האדם, הן בחיי הפרט והן חיי החברה. אללה אסר זאת בכל החוקות של דתות ההתגלות. השריעה באסלאם נזהרת במיוחד בנושא שפיכת הדם ואיסור ההרג, בטיעונים הלכתיים ידועים, הן בספר הקדוש והן בסונה [*התורה שבעל-פה באסלאם המבוססת על דבריו ומעשיו של מוחמד נביא האסלאם]. בין אלה אנו מוצאים כי הרצח הוא אחד הפשעים הגדולים ביותר. אללה יתעלה הודיע למבצע הפשע כי יושתו עליו עונשים גדולים, שיבטאו את כעס האל עליו ואת ייסוריו המוגברים ואת הימצאותו הנצחית בגיהנום. מפני שבהריגת נפש האדם, כל נפש אדם, הרוצח פוגע באנושות כולה, כפי שהפסוק הנכבד הבהיר.

מכאן למדים אנו כי מה שקרה בשואה היהודית למעשה לא היה רצח היהודים בלבד בגלל השתייכותם הדתית - אלא מי שנרצח שם היו בני האדם בכללותם, שאללה כיבד אותם ואסר הריגתם, ותיאר את מי שהורג אדם כמי שפוגע באנושות כולה. הפשע הגדול לא פסח על ילד ולא על אישה, לא על זקן ולא צעיר, והוא נשאר כאות קלון על תולדות האנושות. מטרתי כאן אינה לאשר או לשלול או להיכנס לפרטי הפרטים. כוונתי היא ללמוד וללמד לקח, ולקשור את העבר בהווה.

כאשר ביקרתי באנדרטה לשואה היהודית באירופה, ביקרתי למעשה במקום שמסמל עבורי, כאדם, את שואת האנושות כולה. זאת כיוון שאם האדם אינו מרגיש בכאבו של אחיו האדם, כמו שהאמאם עלי [אבּן אבו טאלב] (עליו השלום) אמר - 'אחיו לבריאה' - משמע הדבר שהוא אינו [אחיו] מאדם וחוה, ואין לו קשר לבני האדם.  כאשר פרה רואה את אחותה נשחטת מול עיניה, היא מתנגדת ומתקוממת על מה שנעשה לאחותה, כי היא יודעת שהשוחט לא יעצור אצלה, ושתורה יגיע בהכרח, ומי שאינו מרחם על אחותה לא ירחם גם עליה.  דבר כזה בדיוק קורה כיום לנו עם שואת האדם בעיראק ובסוריה ובלבנון ובתימן ובמצרים ובפלסטין. עלינו להיות ערים לכך שהשואה היהודית של האנושות הגיעה אלינו, ואם לא נתעורר ונתקומם למען האנושיות שלנו, אז תורנו יגיע, ונישרף כולנו באש ההסתה והתַּכְּפִיר [הכרזה על האחר שהוא כופר], והמפסיד הגדול יהיה אנו וכבודנו האנושי.

מכאן אני פונה אליך, האדם, עמוד לצד אחיך האדם והחלץ למען אנושיותך, והפסק את מרחץ הדמים המתחולל בגלל הדעות החשוכות. כבו את האש המשתוללת, אשר אינה מבחינה בין אדם לאדם. 

אני פונה אליכם האנשים, יהודים, נוצרים ומוסלמים – קומו ועמדו כולכם יחד כחומה בצורה בפני כל הפראים הרוצים לפגוע בליבה שלנו ולהפחית מאנושיותנו. שואת היהודים לא תחזור לעולם.  חובה עלינו להתחזק ולמחות כנגד כל אלה המחזיקים בדעות אפלות ובאידיאולוגיית התכפיר, המתירה להם לרצוח ולשרוף אדם.

חכם הדת (עלאמה) מוחמד עלי אלחוסיני


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1233
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2015 / 01 / 16
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28